Werken in
het onderwijs
bij LPS
Ontwikkelen van individuele talenten en behoeften
Bij LPS zien we kinderen niet als een optelsom van kennis, vaardigheden en prestaties, maar leggen we juist ook nadruk op hun sociaal-emotionele ontwikkeling en op hun individuele talenten en behoeften. Dit vraagt van leraren, assistenten en ondersteuners een bredere blik en meer dan alleen didactische vaardigheden. Als medewerker in het onderwijs krijg je dagelijks met diverse uitdagingen en vraagstukken te maken, die soms wat extra kennis of ondersteuning vergen. LPS staat in dat geval achter, maar vooral ook naast jou als medewerker.
Samen één in verscheidenheid
Binnen LPS zijn 31 scholen verenigd en hoewel er in de basis veel overeenkomsten zijn, heeft elke school haar eigen identiteit en gedachtengoed. Dat respecteren we en moedigen we aan door de verantwoordelijkheid daar te laten waar hij hoort, bij de scholen zelf. Dit zorgt ervoor dat ons onderwijsaanbod divers is en datzelfde geldt voor de mogelijkheden voor onze medewerkers. Er is altijd een onderwijsconcept dat bij jou past. Zo zijn we samen één door verscheidenheid.
“Ik heb als leidinggevende op school de verantwoordelijkheid om doorgeefluik te zijn als het aankomt op de wensen, vragen en ambities van mijn team. Door die taak serieus te nemen, creëren we samen voor iedereen een fijne en uitdagende werkplek. En dat is een voorwaarde voor goed onderwijs.”
Susanne Kok
Directeur LPS Petrus en Paulus
in Dinteloord
Waarom werken bij LPS Onderwijs?
Bij LPS zijn we pioniers op het gebied van (integraal) onderwijs, maar ook bijzonder vooruitstrevend ten aanzien van ICT, organisatiestructuren en het toepassen van nieuwe inzichten met betrekking tot onderwijs. Als financieel gezonde organisatie zijn we wendbaar, slagvaardig en investeren we ruimschoots in moderne tools en jouw persoonlijke ontwikkeling. Sterker nog, we moedigen eigen initiatief wat betreft opleidings- en doorgroeimogelijkheden sterk aan. Ben je klaar voor een nieuwe uitdaging in het onderwijs? Dan gaan we graag met je in gesprek en matchen je met een nieuwe school of functie binnen de LPS, of we bekijken samen wat er nodig is om jouw doel te bereiken.
Moderne arbeidsvoorwaarden
Bij een eigentijdse organisatie horen uiteraard ook moderne arbeidsvoorwaarden. Zo bieden we jou als medewerker in het onderwijs:
- een salaris conform de CAO Primair Onderwijs en vakantiegeld;
- reiskostenvergoeding;
- budget voor professionele en persoonlijke ontwikkeling;
- een prettig werkklimaat;
- moderne onderwijsvoorzieningen en -middelen;
- inzicht en inspraak in de ontwikkelingen binnen LPS.
Als medewerker onderwijs bij LPS heb je bovendien een professionele organisatie achter je staan en word je waar nodig gecoacht en begeleid.
Kennismaken of direct solliciteren?
Bij de LPS zijn we voortdurend op zoek naar enthousiaste professionals in het onderwijs die trots zijn op hun vak, voldoening halen uit hun werk en die bereid zijn zich te blijven ontwikkelen. Mensen die geloven in samen doen, in plaats van ieder voor zich. Kun je je helemaal vinden in onze filosofie en visie? Bekijk onze vacatures. Is er momenteel geen passende openstaande vacature voor jou? Laten we tóch kennismaken! We vertellen je met plezier meer over de LPS als werkgever en we horen ook graag wat jouw drijfveren en ambities zijn.
Leraar
Met een tevreden gevoel trek je de deur achter je dicht en je loopt het schoolplein af. In gedachten reflecteer je op de dag. Amir was vanmorgen weer ontzettend druk, maar toen je hem een uitdagender werkje gaf zat hij een uur lang geconcentreerd te werken. Cindy was wat stilletjes en moest huilen toen je haar apart nam, ze maakte zich zorgen om haar oma in het ziekenhuis. Even na jullie gesprekje babbelde ze weer honderduit. Sem was duidelijk gefrustreerd tijdens het maken van rekensommen, maar met wat extra aandacht lukte het wel. Je zag hem bijna letterlijk groeien! Een bijzondere dag? Nou, eigenlijk gewoon een dag als alle andere. Maar misschien is dat juíst wat jouw werk als leraar zo bijzonder maakt.
Leraarondersteuner
De schoolbel gaat en even later stromen de kinderen het klaslokaal binnen; kwebbelend en vol energie. Chaotisch, zou een ander denken, maar jij hebt alles onder controle. Je hebt samen met de leraar al precies bedacht hoe de dag er uit zal gaan zien. Als de kinderen zometeen tijdens de rekenles sommetjes maken zal jij rondlopen en vragen beantwoorden. Jij geeft later in de ochtend de taalles en voor vanmiddag heb je een leuke buitenactiviteit georganiseerd. Je gaat met de kinderen op onderzoek in de natuur, en laat ze verschillende opdrachten uitvoeren. De leraar werkt ondertussen aan de rapporten. Wat een samenwerking!
Onderwijsassistent
Er is duidelijk spanning af te lezen op de gezichten van de kinderen. Waar blijft de bus? De klas gaat namelijk op schoolreisje naar de dierentuin. Al weken zijn jullie met het thema bezig. Lezen over dieren, tekenen en knutselen, leren wat verschillende dieren eten. Daar ging heel wat voorbereiding aan vooraf. Jouw bijdrage als onderwijsassistent was hierin onmisbaar. Samen met de leraar bedacht je de leukste activiteiten, die je vervolgens goed voorbereidde. Je regelde de boeken, het knutselmateriaal en deed een oproep naar de ouders om zich als begeleider aan te melden voor het uitje. Je grootste beloning? Het zien van de opgelaten gezichtjes van kinderen die niet kunnen wachten om thuis over hun avonturen van vandaag te vertellen.
Directeur
De eerste sollicitant voor de vacature leraar groep 3 zit al te wachten. Eerst nog even een kop koffie voor je gaat kennismaken. De rest van de dag werk je verder aan de nieuwe, meerjarige koersontwikkeling en beleidsplannen voor de school. Van daaruit kun je het operationele plan voor komend schooljaar verder uitwerken, dat je binnenkort aan het bestuur en later aan je team zal presenteren. Na schooltijd heb je een afspraak gepland met de leraar van groep 5; zij wil graag een opleiding of cursus volgen om zich te specialiseren in omgaan met gedragsproblemen bij kinderen. Samen bespreken jullie de mogelijkheden. Zoals altijd vliegt je dag voorbij!