HR Medewerker met applicatiebeheer AFAS

Werken op het bestuurskantoor bij LPS

In het HR Team van LPS in Bergen op Zoom zoeken wij jou, een ervaren HR Medewerker waarvoor het voeren van administratieve werkzaamheden rondom HR-zaken geen geheimen kent. Je stelt arbeidsovereenkomsten op, verwerkt personeelsmutaties en verzorgt voorbereidende werkzaamheden voor de maandelijkse loonrun. Jij bent onze specialist van het personeelssysteem (AFAS), doorziet processen snel en beheert en bouwt AFAS verder uit. Ben jij minimaal 4 dagen per week beschikbaar en zie jij voldoende uitdaging in deze functie? Solliciteer vandaag nog!

LPS logo

Jouw baan als HR Medewerker bij LPS

Wat bieden wij jou?

Een gemotiveerd team met een moderne visie op HR beleid en een uitdagende, afwisselende werkplek. Een organisatie in ontwikkeling met veel ruimte voor professionele inbreng en individuele ontwikkelingsmogelijkheden: als jij groeit, doet LPS dat ook! Het betreft een vacature voor 0,8 – 1,0 fte.
Het salaris is tussen €2439.- en €3686,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling (schaal 8 in de cao Primair Onderwijs). En verder kun je ook dit bij ons verwachten:

  • vakantieverlof van 10,5 weken per jaar op basis van een fulltime dienstverband;
  • vakantiegeld (8%) én een 13e maand (8,33%);
  • een jaarcontract met de intentie te verlengen voor onbepaalde tijd;
  • mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken;
  • een prettig werkklimaat, moderne voorzieningen en middelen;
  • je hebt een professionele organisatie achter je staan.

Wat houdt de vacature in?

Als HR medewerker ben je specialist van ons personeelssysteem AFAS. Je houdt je hoofdzakelijk bezig met operationele werkzaamheden betreffende HR-aangelegenheden. Hiernaast ben je HR applicatiebeheerder van AFAS en denk je actief mee over het optimaliseren van het gebruik van het systeem. Geen dag en uitdaging hierbij is hetzelfde!
Je werkzaamheden:

  • het verwerken/muteren van de HR-gegevens zoals in- en uitdiensttreding van medewerkers, vervangingen, ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof etc. in AFAS en het planningssysteem voor de kinderopvang KidsVision;
  • vragen van collega’s of leidinggevende beantwoorden betreffende de cao PO, cao VO en cao Kinderopvang, zowel telefonisch als per e-mail;
  • voorbereidende werkzaamheden t.b.v. de maandelijkse loonrun;
  • het signaleren van verbeterpunten in de processen binnen HR en het ondernemen van actie hierop;
  • zorgdragen voor de continuïteit en het optimaal functioneren van AFAS HRM;
  • gebruikersproblemen in AFAS los je op, analyseer je en vertaal je naar wijzigingsverzoeken en gebruikerswensen (indien nodig in samenwerking met onze externe partner);
  • je bent proactief in het beheren, optimaliseren en zelfstandig aanpassen of uitrollen van (nieuwe) AFAS-modules, functionaliteit en (HR)processen inclusief koppelingen met andere systemen in overleg met stakeholders binnen onze scholen en HR Adviseurs;

Wie zoeken wij?

De collega’s van de afdeling HR vervullen vanuit hun eigen expertise een dienstverlenende, ondersteunende en adviserende rol voor de verschillende schooldirecteuren en vestigingsmanagers van de kinderopvanglocaties. In jouw functie als HR Medewerker met applicatiebeheer ben je ook aanspreekpunt voor alle collega’s met HR-gerelateerde vragen.

Om bij ons helemaal op je plek te zitten in de functie van HR Medewerker, herken je jezelf in onderstaand:

  • minimaal mbo+ werk- en denkniveau;
  • een achtergrond in HR, verkregen door werkervaring en/of opleiding;
  • goede adviesvaardigheden, je bent een positief kritische gesprekspartner in overleg met en voor de leidinggevenden;
  • goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • het vermogen om goed te kunnen schakelen tussen diverse vraagstukken en werkzaamheden;
  • een dosis humor in combinatie met een prettig werkethos en enthousiasme;
  • kennis en/of ervaring met geautomatiseerde personeelsinformatiesystemen en de inrichting hiervan (kennis van AFAS is een zeer grote pre);

Binnen de afdeling HR zijn we met negen collega’s. Het team bestaat uit een Hoofd HR, een beleidsmedewerker personeel, een coördinator opleiden en ontwikkelen, een recruiter, een medewerker stagebureau, twee HR adviseurs en een HR medewerker.
We werken in een open en informele sfeer waarin je volop kunt leren van collega’s. Je past in ons team als je ook een teamspeler bent. En als goed prioriteiten stellen één van je sterke eigenschappen is, je gedreven bent en je oog hebt voor details en kwaliteit.

Ben je enthousiast?

Solliciteer dan direct en vertel ons waarom jij blij wordt van deze vacature. Wij ontvangen graag jouw CV mét motivatie. 

Wil je meer informatie?

Meer informatie over werken bij LPS is te vinden op www.werkenbijlps.nl. Heb je vragen?
Neem contact op met afdeling HR door je email te sturen naar sollicitatie@lpsnet.nl of bel 0164 – 230 166.

Solliciteren

Over LPS als werkgever

Elke dag weer zetten bijna 800 LPS-medewerkers zich met hart en ziel in voor de kinderen op onze scholen en kinderopvanglocaties in West-Brabant. Zij maken LPS samen tot wat het is: een organisatie die zich kenmerkt door creativiteit, kritisch denkvermogen en durf. Het welzijn en de ontwikkeling van het kind staat bij ons centraal en dat kunnen we alleen waarmaken door ook onze mensen te stimuleren in hun ontwikkeling. Door naar ze te luisteren, ze te faciliteren en altijd achter ze te staan blijven we samen in beweging. Lees meer over LPS als werkgever